Vi forvandler din virksomheds aktiver til værdi
Hos Auktionshuset dab hjælper vi virksomheder som din med at sælge ud af overskudsinventar og restpartier. Vi optimerer din salgsproces ved at sælge dine aktiver i lots – en tilgang, der matcher den høje efterspørgsel i vores købsordrer. Via gennemsigtige budrunder og minimal administration fra din side sikrer vi et hurtigt og effektivt salg, der styrker din likviditet og giver et løft til din omsætning.
Udfyld formularen og vi kontakter dig hurtigst muligt
Vi har solgt varer for







Vi kan dokumentere, at online auktioner giver højere priser for de solgte aktiver. Årsagen er, at flere har mulighed for at deltage sammenlignet med fysiske auktioner, hvor købere fysisk skal være til stede på auktionen. Vores online univers har altså skabt en væsentlig større gruppe af købere, da det på denne måde er muligt at modtage auktionsbud fra hele verden 24 timer i døgnet.
solgte overskudsvarer
Bud
aktive bydere
sessioner
Hos Auktionshuset dab A/S har vi gjort auktioner til vores speciale. Med en passion for at forbinde købere og sælgere på en effektiv og transparent måde har vi siden 1970 hjulpet virksomheder og offentlige institutioner med at sælge alt fra nicheprodukter til store maskiner. Vi tror på, at alt har værdi. Uanset om det drejer sig om overskudslagre, konkursboer, specialudstyr eller andet, sørger vi for, at det finder nye ejere og nyt liv til den rette pris via vores auktionsplatform.
Siden 2023 har vi været en del af Europas førende, digitale B2B-auktionsplatform, TBAuctions. Tilsammen er vi over 900 ansatte i hele Europa og inkluderer brands som Troostwijk, Klaravik, Vavato, Auksjonen, Auktionshuset dab, PS Auctions, BMA og Surplex
Så nemt er det at sælge dine varer med Auktionshuset dab

Step 1
Samtale
Vores sælger tager en snak med dig om, hvad din virksomhed gerne vil sælge. Enten via et personligt møde eller ved, at du fremsender billedmateriale af de aktiver, du ønsker skal på auktion.

Step 2
Sælgerkontrakt
Sælgerkontrakten bliver fastlagt, og der afholdes online auktion i ca. 2-3 uger.

Step 3
Eftersyn
2-3 dage før auktionens udløb afholdes der eftersyn, hvor interesserede bydere kan besigtige de aktiver, som din virksomhed har sat til salg.

Step 4
Auktion afsluttes
Auktionen afsluttes, og der kommer hammerslag på aktiverne.

Step 5
Udlevering og betaling
Ca. 3 dage efter auktionens afslutning er der 1-2 dages udlevering på de solgte aktiver og lots. I mellemtiden har dine købere tid til at foretage betaling.

Step 6
Beløb udbetales
Maks 28 dage efter sidste udleveringssag modtager du pengene for salget af din virksomheds aktiver. Hvor privatkøbere skal have 14 dages fortrydelsesret, gælder der ingen fortrydelsesret for erhvervskøbere.

Kontakt os hvis du har spørgsmål om salg af aktiver og store lots.
Vi står altid klar til at hjælpe dig, hvad end det drejer sig om en effektiv kapital frigørelse eller blot et par “hurtige” salg, der kan være med til at øge omsætningen.